20 mei 2015

Bettie van Haaster


Bettie van Haaster in haar atelier te Amsterdam, 2013. (bron: Michiel Morel)


(bron: My first Art Collection)



"....
Mijn atelier is in Amsterdam op de begane grond van een groot ateliergebouw, met een eigen deur. Je komt binnen in een soort hok waar kasten staan en dan meteen ben je in het stuk waar ik werk. Het is niet heel groot, ik denk ongeveer 5 bij 5 meter. Met twee extra ruimtes van 3 bij 3, met een opslag en keukenblok. Ik heb een tegelvloer, het is de oude badkamer van het ziekenhuis geloof ik.
In mijn atelier staat een tafel om te tekenen en een palet op een soort kar/tafel met ernaast een tafeltje met emmers en tubes en daaronder oude jerrycans. Het is zo kaal mogelijk. Aan de muur hangen schilderijen in verschillende stadia – achter me de werken die af zijn – de onaffe op de linkerwand en op de werkmuur niets of 1 werk.
...." (bron: we like art)

> Bettie van Haaster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten